תומי שנפלד מנכל יד2 צילום: מיטל אזולאי.

יד2 מציגה: שירות חדש המדווח על ירידת מחיר במודעות.

לפי נתוני מדור נדלן מכירה, נרשמה הורדת מחיר בכ-15% מהמודעות. הורדת מחיר ממוצעת של כ5.1%, לאחר כ-51 יום בממוצע שהמודעה באוויר

אתר יד2 משיק רכיב חדש המציג תגית של ירידת מחיר במודעות נדל"ן למכירה או השכרה שמחירן ירד.  תגית הורדת המחיר היא חלק ממגוון חידושים טכנולוגיים ופונקציונליים שחלקם כבר עלו לאויר וחלקם עדיין בעבודה, במטרה לשפר ולייעל את תהליך החיפוש של המשתמשים. אנחנו למדים מאתרים מובילים בעולם שמודעות עם תגית ירידת מחיר זוכות לגידול בכמות הפניות בעשרות אחוזים ביחס למודעות מקבילות.

בשלב הפיילוט הושק הרכיב בחלק מהמודעות ובאפליקציה בלבד, ובהמשך יורחב לכלל המודעות ויתר הפלטפורמות.

לדברי תומי שנפלד, מנכ"ל יד2, "אנו שמחים להכיר לציבור הגולשים שלנו את הרכיב החדש. מדובר בתוספת חשובה לחוויית החיפוש במדור נדל"ן. הרכיב מצטרף לשורת החידושים הרבים והטכנולוגיים שאנחנו משיקים בימים אלו לשיפור תהליך חיפוש הדירות עבור משתמשי יד2 בכלל ומשתמשי האפליקציה בפרט. לפי נתוני האתר, כ15% מהמודעות למכירת דירה ביצעו הורדת מחיר ממוצעת של כ5.1%. טווח הורדת המחיר נע בין אחוזים בודדים ועד למעלה מ 20% מהמחיר ההתחלתי אותו ביקשו במודעה".

 

שיעור הורדת המחיר

 

 

שיעור ההורדה במחיר

% מהמודעות שהורידו מחיר
1% 7.5%
2% 17.2%
3% 15.7%
4% 13.4%
5% 10.5%
6% 8.5%
7%-10% 6.5%
11%-15% 1.6%
16%-20% 18.3%
מעל 20% 0.8%

נמצא קשר ישיר בין שיעור ההנחה לבין הזמן שחלף מרגע העלאת המודעה – ככל שעובר יותר זמן והדירה לא נמכרת שיעור ההנחה עולה.

זמן מודעה באתר שיעור הנחה ממוצע
עד שבוע 4.0%
8-14 יום 4.1%
15 – חודש 4.4%
מעל חודש – חודשיים 5.2%
מעל חודשיים – 3 חודשים 5.9%
מעל 3 חודשים 7.1%

הורדת המחיר במודעה מתבצעת לאחר 51 יום בממוצע מהמועד בו העלו את המודעה לראשונה לאתר

 

שיעור ההנחה לפי ערים:

בניתוח לפי ערים נמצא שיעור ההנחה הגבוה ביותר בשתי הערים המבוקשות בישראל , ת"א וחיפה – עם הורדת מחיר ממוצעת של 5.9%